Wednesday, August 10, 2011

Kisah Bulan Ramadhan. Ramadhan ke Ramadan?

Perkara ni berlaku lebih kurang 7 hari lepas.

Hari itu bermula seperti biasa. Bunyi kucing yang sedang berkokok mengejutkan aku dari tidur yang tak lena. Bukan..bukan tak lena sebab fikirkan seseorang. Aku tak lena sebab tidur lambat. Ya, sempena bulan yang mulia ini, malam-malamku dipenuhi dengan ibadah.

......Ok fine aku tidur lambat sebab layan cite Flat 3A tuh..dah la mahal, rm15(Astro First). Cukup kalau nak beli 5 ayam percik. Secara tak sengaja aku buat diri sendiri lapar sekarang..cis. Ok back to the story, pagi tu aku pergila ke sekolah dengan hati yang girang. Pengawas juga menunjukkan muka yang manis walaupun aku datang paling lambat. Secara tak langsung, dorang juga lambat masuk ke kelas. Hmmmm, bila difikir balik, mungkin mereka menunjukkan muka yang agak bengis. Takpe, mereka masih sayang kat aku tuh.

Lepas aku balik sekolah tu, aku bercadang nak beribadah tidur. Tapi hati aku terdetik nak on9, so aku pun pegi cc. Tengah syok on9 tu, orang sebelah aku, orang Melayu, pegi tandas. Lama juga lah, dalam 7minit. Bila dia balik je, aku ada terbau aroma baru.

Ya, bau rokok.



Katanya, dia puasa.

2 comments: