Tuesday, May 24, 2011

Bila aku Demam

Bangun awal tadi. Dalam pukul 6 suku pagi. Kepala rasa berat. oh...demam rupanya. Ambil wuduk, tunaikan kewajipan, then terus tidur balik.

Tapi Amir...Bukan ke kau kena pergi sekolah?

Well..sekali-sekali ponteng. Apa salahnya. Lagipun aku demam. (padahal kerja sekolah tak siap. haha)

Sejak ramai kawan-kawan aku pergi sambung stadi, aku jadi agak sunyi jugak la. Kalau nak main futsal pun, dah tak cukup orang. So, aku lepak kat cc je la hari-hari. Kejadah rutin aku ni? Tak pasal-pasal nanti aku jadi gemuk balik. Ya..dulu aku gemuk. I mean, serious gemuk. Kalau aku ada masa nanti, aku post gambar muda-mudi aku yang gemuk tu. kenapa tak post sekarang? Well...jangan tanya. Nanti korang cakap gambar tu comel pulak. 

Ahem.
Oh ye. baru-baru ni aku dapat tawaran belajar ke politeknik; diploma Akaun. Dan..aku...kompem tak pergi. Bukan..bukan berlagak. Cuma, kalau aku amek akaun, for sure cita-cita aku akan terkubur. Hanya dengan mendapat pointer yang tinggi dalam STPM, baru aku boleh meneruskan impian aku. until then, aku akan berusaha bersungguh-sungguh.

Cakap senang Amir..senang. 

But I will try! No.. I will DO!


A special ode to my friends who are in University and matrix. All the best there! It has only been a couple of days and i'm already starting to miss you guys. haha. Didn't thought a guy like me would have feelings like this. Well, keep on searching your dreams there. For me, i will take a second chance by taking STPM. God willing, we will all meet again, with our dreams at hand. 





InsyaAllah.

4 comments:

  1. usah sedih2. ni salah satu fasa dlm kehidupan. you can do it.

    strive for excellence!

    dill.

    ReplyDelete
  2. amir , walau jauh mane pun kawan tu pergi , kalau atas dasar kawan , tetap tk akn lupa . maseg-maseg terus-kn pengajian k .

    jngan sedih sngat , kawan .

    tk sekarang , satu hari nt , pasti akn be-pisah juga :)

    ReplyDelete
  3. yeah gud luck stpm ya amir hehehe

    ReplyDelete
  4. aku pon amek form 6 gak, 2 minggu pastu keluar, haha papepon good luck! :)

    ReplyDelete