Wednesday, June 8, 2011

Kerana ini Filem Favorite

Yo wasap.

Agak berhabuk blog aku ni. So, hari ni aku nak pakai vacuum kasi bersih ini blog. Ha? Tak lawak? Takpe..Sape suruh korang baca.

Ni nak tanya.

Korang ada movie pebret tak?

Aku bukan lah seorang movie junkie. Tapi aku ada movie favorite aku. Dan ia movie omputih. Bukan..aku bukan lupa daratan. Kalau filem local pun, aku hanya suka filem seperti "Sepet" atau "Buli". Ye..aku tahu, filem-filem tu dah lama. But, korang tengok lah movie melayu sekarang ni. Nur Kasih lah, Kongsi lah, aku tak suka. Tak suka.


So, Big Fish merupakan movie favorite aku sepanjang zaman. Banyak faktor dia. For one, Ewan McGregor merupakan pelakon utama. Aku suka dia. Tak, aku bukan suka dia sebab dai handsome dan maskulin. Aku suka gaya lakonan dan bagi aku, dia betul-betul mendalami setiap role yang dia pernah pegang.

Dan juga, jalan cerita Big Fish ni is like no other. Cerita dia bermain dengan fiction dan realiti. Senang kata, cerita ni agak surreal. Dan juga, Ewan dalam cerita ni memang romantik. Sangat romantik. Tak. Aku bukan jiwang. Tapi ada 1 babak di mana dia penuhkan 1 taman dengan bunga kegemaran wanita idaman dia. Dan lepas tu, diorang bertentang mata bagai cinta pandang pertama. Alolo cute-nye. 

 The main thing aku suka pasal movie ni is that, ia beri aku semangat dan beri satu perception bahawa anything is possible, as long as you have that believe. Juga, kasih sayang antara seorang bapa dan anak dalam filem ni berjaya buat aku nangis. Aku tak boleh tulis panjang berjela kerana, korang harus tonton filem ni untuk faham apa yang aku cuba sampaikan.  Bawah ni, part 1 untuk cerita dia. Part lain, Boleh tonton di Youtube kalau korang ada masa.


5 comments: